Vores skole

Ellemarkskolen blev indviet i 1968 og er en af Køge Kommunes 14 folkeskoler - bygningsmæssigt en typisk ´60er skole.
Skolen er i et plan med bestående af fem fløje med klasser og faglokaler beliggende i fællesområdet.. Alle klasser har egen indgang.
Skolen har ca. 450 elever i to spor fra 0.-9. klassetrin. Børnenes familier er bosiddende i en blanding af villakvarterer og almene boligbebyggelser.
Vi er 60 medarbejdere, bestående af 3 ledere, 36 lærere, 14 pædagoger i skole og sfo, 3 pædagogmedhjælpere, 2 sekretærer 1 køkkenassistent.
Skolens beliggenhed midt i Køge by lige op ad Køge Ås i grønne omgivelser giver fine muligheder for at inddrage det omgivende lokalsamfund i dagligdagens undervisning.
Vi er kendetegnet ved at være en skole, der er en aktiv del af lokalsamfundet.
En skole, hvor der er et godt kollegialt miljø og hvor den fælles bestræbelse går ud på, at skabe bedre resultater, ”mens børnene trives”.

Skoledelen er opdelt i tre faser:
0.-3. årgang
4.-6. årgang
7.-9. årgang

SFO er opdelt i følgende faser:
0.-3 klasse
4. klasse – 7. klasse